Vacature Leerling Coach

Leren doe je niet voor school, maar voor het leven. Op het Gymnasium Camphusianum leer je de wereld om je heen begrijpen. Maar je leert ook hoe jij in die wereld staat en waar je interesses liggen.

Het Gymnasium Camphusianum is al ruim 140 jaar een begrip in Gorinchem. We zijn een kleinschalig categoraal gymnasium. Een school waar je jezelf kan zijn. Daar zijn we ook trots op. Het onderwijs is van hoog niveau met volop mogelijkheden voor extra verdieping, uitdaging en maatwerk. De school is onderdeel van stichting OVO.

Het Camphusianum wil naast de bestaande basis- en extra ondersteuning voor een diverse groep kwetsbare leerlingen een inpandige opvangplek bieden. Binnen deze zogenaamde inclusieve lesplaats krijgen leerlingen meer op hun behoefte afgestemde ondersteuning, zodat hun welbevinden wordt vergroot en ze zich beter kunnen richten op hun schoolwerk. Door deze voorziening wordt absentie teruggebracht. Ook streven we naar het terugdringen van doubleren, vroegtijdige uitstroom. Voor de inclusieve lesplaats zoeken we een Leerling coach voor 0.3 fte.

Jouw taken:

• Draagt zorg voor de ruimte en de daarbinnen open, rustige sfeer;
  • Begeleidt de leerlingen die volgens de afgesproken aanmeldroute deelnemen aan de inclusieve lesplaats;
  • Monitort de ontwikkelingen van de leerlingen en legt verantwoording af over deze ontwikkelingen bij de zorgcoördinator;
  • Deelt relevante informatie met betrokkenen;
  • Organiseert na overleg met zorgcoördinator evaluatiegesprekken in breder verband;
  • Draagt bij aan de verdere professionalisering van de inclusieve lesplaats.

Wat breng je mee?:

• Je werkt cyclisch (HGW)
  • Je hebt kennis van leer-en ontwikkelingsproblematiek
  • Je weet diverse vormen van coaching in te zetten
  • Je bewaakt grenzen wat qua begeleiding past binnen de schoolse omgeving
  • Minimaal MBO-4 werk en denkniveau
  • Relevante MBO-4 opleiding
  • Pedagogisch-didactische ervaring is een pre

Het betreft een tijdelijke aanstelling van 0,3 fte van 12 maanden.
Beschikbaarheid op dinsdag en donderdag is een pre.
Werktijden tussen 10.00u en 15.00u
Start zo spoedig mogelijk.

Herken je jezelf in deze beschrijving? Stuur je motivatie en cv voor 11 oktober aan Bob van Haren via aparel@stichtingovo.nl, o.v.v. “vacature leerling coach”. Bij vragen over de functie kan je contact opnemen met Anita Parel of Bob van Haren (0183-622388).

De gesprekken staan gepland op 18 oktober.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Help je ons deze vacature breder te verspreiden of ken je iemand die mogelijk geinteresseerd is in deze functie? Delen wordt gewaardeerd!