Strategische koers OVO 2024-2027

20 maart 2024 Stichting OVO

Met trots en enthousiasme presenteren we de strategische koers voor de periode 2024 t/m 2027. Dit plan vertegenwoordigt het resultaat van een zorgvuldige samenwerking en reflectie met alle betrokkenen, waaronder: leerlingen, ouders, leraren, schoolleiders, het bestuur, toezichthouders, externe stakeholders en andere belanghebbenden. Hiermee hebben we een leidraad voor de komende vier jaar om open onderwijs van hoge kwaliteit te bieden aan al onze leerlingen in inspirerende leergemeenschappen.

Visie en missie

In een tijdperk van voortdurende veranderingen en uitdagingen, geloven wij sterk in het belang van jezelf mogen en kunnen zijn, en gezien worden. Het is voor ieder mens, of je nu jong of volwassen bent, een belangrijke basis om je talenten te ontwikkelen en vertrouwen in jezelf te krijgen.

Om betekenisvol open onderwijs te bieden op verschillende scholen, maken we deel uit van inspirerende leergemeenschappen. Dit zijn ecosystemen waar leerlingen, ouders, leraren en partners in de wijk en uit de regio samen leren en samen leven. Het is de omgeving om je talenten en interesses te ontwikkelen, omdat je de mogelijkheid hebt om nauw samen te werken.

Onze visie ‘samen leren, samen leven' en onze kernwaarden 'open', ‘verbinden’ en 'ontwikkelen' sluiten aan bij de kenmerken van inspirerende leergemeenschappen en dragen bij aan een gezonde samenleving voor de maatschappij van vandaag en morgen. Benieuwd naar het hele plan? Bekijk via deze link.

Illustratie strategische koers 2024-2027

Om de strategische koers in één overzicht weer te geven, is er een kleurrijke plaat gemaakt waarin alle belangrijke elementen terugkomen. Zie onderstaand het resultaat.

Op onze website onder het menu 'Stichting OVO' vind je tevens meer informatie over onze missie, ambitie, kernwaarden en organisatie.

Veel leesplezier!