Merewade Praktijkschool in Gorinchem is er voor iedereen die liever met zijn handen werkt en die leren moeilijk vindt.

Op de Merewade Praktijkschool volg je praktijkonderwijs.

Praktijkonderwijs richt zich op praktische competenties (vaardigheden). Dus ben je meer iemand die met zijn handen werkt? Mooi, dan zijn we op zoek naar jou. Je krijgt les in kleine groepen. Het programma is afgestemd op jouw persoonlijke mogelijkheden. De leerstof volgt jou en niet andersom. Het lesprogramma bestaat voor de helft of meer uit praktijk. We zetten in het programma jouw mogelijkheden en leerdoelen centraal. Er is veel aandacht voor praktische competenties (vaardigheden) zoals, koken, klussen in huis, rekeningen betalen, invullen van formulieren en samenwerken.

Onze mentoren en leerkrachten kijken hoe jouw kwaliteiten het beste kunnen worden ingezet. De computer speelt een belangrijke rol in de lessen. Digitaal leren is leuker en geeft meer mogelijkheden. Ook voor later is het belangrijk dat jij goed om kunt gaan met de computer. Op Merewade Praktijkschool geven we naast theorielessen heel veel praktijklessen. Hierdoor kan jij je in een bepaalde beroepsrichting ontwikkelen. De praktijklessen worden gegeven in de verschillende praktijklokalen en op locaties buiten de school.

Zo leer je waar je goed in bent, wat je leuk vindt en hoe het is om te werken in de “echte wereld”.

Na de Praktijkschool

Op Merewade Praktijkschool haal je je diploma praktijkonderwijs en je vult je portfolio met verschillende diploma’s en certificaten. Met je diploma en je portfolio kan je vaak aan een leuke baan komen.

Maar misschien kan je na de Praktijkschool wel doorstromen naar het mbo. Wij bieden jullie dan een Entree-junior opleiding aan om goed voorbereid op het ROC te komen.

Ben je nieuwsgierig geworden naar onze school? Kijk eens op onze website, www.merewade.nl, of kom langs!