In het kader van ‘de dag van de duurzaamheid’ zijn de kinderen van de Driemaster Westwijk zo enthousiast geraakt met het thema, dat we er in plaats van 1 dag, al weken mee bezig zijn. Wethouder Nederveen heeft onze school een hele ochtend bezocht en ging geïnspireerd naar huis. Onze kinderen hebben de toekomst en dat gevoel kreeg hij mee!

Met de betrokkenheid van de leerlingen en de inzet van het team hebben we besloten om de eerste Eco- basisschool in deze regio te gaan worden. Eco-Schools start met het tekenen van een intentieverklaring waarin de school aangeeft, dat zij het voornemen heeft een duurzame school te worden en de Groene Vlag van Eco-Schools te halen. De wethouder heeft ook zijn handtekening gezet onder de intentieverklaring, net als alle kinderen. Volgende stap is het starten van een Eco-team.

Daarnaast kregen 10 kinderen de kans om donderdagavond 11 oktober, tijdens een raadvergadering in het gemeentehuis, te vertellen waarom duurzaamheid zo belangrijk is, welke mooie ideeën zij erover hebben en ze lieten hun ontwerpen zien. Ook kregen we de kans om over Eco-schools te vertellen. Het was een indrukwekkende avond voor jong en oud!