Het opzetten van een moestuin, zorgde voor een realistische context en het ondernemerschap. Onze leerlingen waren hierdoor bezig met de competenties samenwerken, zelfsturing en presenteren. De manier van lesgeven had een positieve bijdrage op de motivatie van de leerlingen, zorgde voor plezier en had een grote betrokkenheid tot gevolg.

 Na het dromen over een moestuin op de Merwedeschool werd het dit schooljaar omgezet tot denken, zodat er plannen tot uitvoering gemaakt konden worden.

De ouders werden bij het proces betrokken en door samenwerking konden de moestuinbakken worden gerealiseerd. De leerlingen leerden het verschil tussen onkruid en planten zien, leerden kweken, verpotten en hoe de planten te verzorgen. Door de planten de aandacht te geven die ze nodig hadden, groeiden ze elke dag een stukje groter en konden ze al snel verpot worden naar de moestuin. Met de aanschaf van een grasmaaier dragen de leerlingen zelf zorg aan het onderhouden van het gazon.

Als afsluiting van het schooljaar mochten de leerlingen met de producten uit de moestuin en een extra bijdrage van ingrediƫnten vanuit de ouders in de klas zelf gerechten maken en hiervan genieten tijdens de picknick op het plein.