We hebben er met geduld op moeten wachten, maar kunnen nu gaan aftellen. De afronding van de verbouwing aan de Merwedeschool in Boven-Hardinxveld is een feit.

In schooljaar 2016-2017 zijn de eerste stappen in de vernieuwing van het gebouw gezet. De lokalen hebben een nieuwe vloer en pantry gekregen. Hier zal nog een vernieuwd plafond met duurzame verlichting en nieuwe zonwering aan worden toegevoegd. Tevens heeft de buiten- en binnenkant van de school een nieuwe kleurstelling gekregen. In april 2018 mochten we er nog een schepje bovenop doen en is er gestart met een verbouwing aan de voorgevel van de school en de aangrenzende centrale hal.

De strakke, natuurlijke uitstraling is passend bij de ondernemende school. De centrale hal, het nieuwe leerplein met entresol zal multifunctioneel gebruikt gaan worden door de buitenschoolse- en tussenschoolseopvang en de school. Een ruimte waarin opvang, ondernemende activiteiten en bijeenkomsten voor leerlingen, ouders en het team georganiseerd kunnen worden. Tevens een mooie ruimte waar gelegenheid is tot ontmoeten. De Merwedeschool DOET (Durven Ondernemen in Eigen Talent) en OPENT (Open, Positief, Eerlijk, Nieuwsgierig, Trots) op vrijdag 21 september samen met de partners van IKC Merwede opnieuw haar deuren.