Jenaplanschool Gorkum sluit zich aan bij Stichting OVO. De Jenaplanschool heeft als algemeen bijzondere school altijd een eigen bestuur gehad. Het runnen van een school wordt echter steeds ingewikkelder en er komen steeds meer disciplines bij kijken. Daarom heeft de school ervoor gekozen zich aan te sluiten bij een groter bestuur waar meer randvoorwaarden bovenschools geregeld worden.

De keuze voor Stichting OVO is een logische omdat het openbaar onderwijs en het algemeen bijzonder onderwijs werken vanuit het principe “Iedereen is welkom”. Het Jenaplan onderwijs is wel nieuw binnen Stichting OVO, zoals de algemeen directeur primair onderwijs enthousiast opmerkt.

“We hebben verschillende vormen van onderwijs op onze basisscholen, Jenaplan komt daar nu bij. Dat betekent dat we veel van elkaar zullen leren. Bij OVO werken we samen aan talent, nu ook met de Jenaplanschool.”

Wat betekent dit voor de Jenaplanschool? De Jenaplanschool heeft de openbare denominatie gekregen en gaat verder onder het bestuur van Stichting OVO. Beleid bij OVO is dat de schooldirecteuren ieder twee scholen onder zich krijgen. Miëlle van der Heijden is tot nu toe directeur van obs De Tweemaster in het centrum van Gorinchem, per 1 oktober is zij ook directeur van Jenaplanschool Gorkum. Beide scholen behouden hun eigen identiteit en hebben een locatieleider als dagelijks aanspreekpunt voor ouders en medewerkers.